Sidor

fredag 19 april 2013

"Fredriks pass"

Så var även denna dag till ända och ikväll hann jag med en sväng med kettlebellsen. Gjorde ett pass som jag så fint döpt efter en av mina Krav Maga instruktörer då det var han som tipsade mig om dessa övningar. Instruktören är en vältränad rackare så han verkar veta vad han gör även med kettlebell.

 

“Fredriks pass”

Tvåhandssving- 20 st

Halo - 10 åtvänster håll, 10 åt höger håll

Around theworld - 10 åt vänster håll, 10 åt höger håll

Militarypress - 5 vänster hand, 5 höger hand

Squat medhandbyte - 10 vänster hand, 10 höger hand

…kort paus..på’t igen

 

Körde igenom ovanstående 3 gånger och sen var jag helt död. Gårdagens pass känns fortfarande, härligt men trött är jag. Avslutade med lite yogaliknande stretch.
(OBS, även om Fredrik tipsade mig om övningarna är det inte han som valt antalet gånger eller ordningen, helt påhittat av mig och genomförs på egen risk).

 

Dagen harför övrigt bjudit på en ny frukostfavorit: Äpplen stekta i kanel med ägg och rostade hasselnötter. Absolut supergott, längar redan till imorgon.
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar