Sidor

torsdag 25 april 2013

Tränat som en förebild


Innan jag började med Krav Maga ägnades mycket tid åt att funderadepå om jag skulle våga prova på det.  Minförutfattade mening var att det skulle vara likt någon av de självförsvarskurserför tjejer jag provat på under högstadiet och gymnasiet, och att det därförskulle vara bara gamla jag tillsammans med en massa 16åriga tjejer (vad skulledet ha spelar för roll om det nu hade varit så?!). Att jag under nästan ett årstid skulle vara enda tjejen i min träningsgrupp fanns liksom inte på kartan.Första träningspasset var vi sex tjejer, andra gången fyra och sen under ettpar månader var det ibland med en annan tjej förutom mig. När hon slutade vardet bara jag kvar förutom alla killarna…
Det var både tufft och roligt men jag kände mig väldigt uddaoch lite konstig som enda tjej så jag googlade efter tjejer som tränade KravMaga. Sökte efter en kvinnlig Krav Maga-förebild och fann Sofie i Göteborg.Inte bara tränade hon Krav Maga hon var även instruktör och jag var inte längre”den enda tjejen på jorden som tränade Krav Maga” (missförstå mig rätt här tack,vet att jag inte är den enda men det kändes så).

 Ikväll har jag tränat som Sofie men med kettlebells, passetär hämtat från hennes blogg.
Swing: 5/10/15/20
Squat: 5/5/5/5
Armhävning: 5/5/5/5

5 swingar, 5 squat, 5 armhävningar, pusta lite, 10 swingar, 5 squat, 5 armhävningar och så vidare.

Före Sofies pass blev det 100 swingar, övade på att stå på händer och efteråt planka så länge jag kunde utan att tappa tekniken. Avslutade med lite yoga för rörlighet, stretch och avslappning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar