Sidor

tisdag 14 maj 2013

Ner och upp

Igår på Krav Magan fick jag så tokmycket stryk, alldeles yr, ont i käken och i huvudet. Kände mig som en slagpåse, släppte garden hela tiden, till och med de som jag borde kunnat hålla tätt gentemot fick in massor med fina smällar. När jag kom hem var det en väldigt sänkt Johanna som klev in genom dörren, kände mig så låg och så dålig.

Duschade, smorde in mig med en god olja och provade Yoga Nidra för första gången någonsin. Ojojojo! Det är en slags fysisk avslappning där, i de 21 minuter jag provade, fokus flyttades genom hela kroppen, kroppen skulle vara tung som en sten, lätt som en fjäder, varm och kall om vartannat. Fullt fokus på kroppen och samtidigt total avslappning. När mina 21 minuter var till ända kände jag mig lugn, harmonisk och tillfreds.

Peace out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar