Sidor

onsdag 3 juli 2013

Snabb som blixten

Det sa bara svooosch om mig igår! Ok, kanske inte men det var så det kändes i alla fall. 8 km längs "min" härliga sjö, 4 km åt ett håll och sen 4 km hem igen. Planen var att hålla 6:00 min/km men det gick bara inte. Vädret var så underbart, benen kändes starka. Ända sen löpteknikpasset har mina små rundor känts lättare och jag har naturligt hållt en högre hastighet än tidigare. Tänk att rätt teknik när jag springer kan göra så mycket.

I alla fall, var femte minut när Runkeepern skvallrade om snitttid och nuvarande kilometertid lät det väldigt bra. Mitt snitt slutade på 5:40 min/km och då hade jag en stretchpaus mitt i alltihop också. Sa ju det: Svooosch!  :)

Lunchintervaller är dagens planerade träning;
5 *4 minuters intervaller med 2 minuters vila mellan varje
Får klura lite på vilket tempo jag ska lägga mig på, orkar jag 5:00 min/km? Det gick ju strålande sist men nu är det fem istället för fyra intervaller.... Äh, vad är det värsta som kan hända, att jag inte orkar, tja då får det vara så....

Ses!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar