Sidor

tisdag 29 oktober 2013

Slagen av en nybörjare

På dagens lunchstyrka fick jag med mig en ny träningskompis, en som knappt tränat något alls, varken styrka eller kondition eller något annat för den delen heller. Vi gjorde övningarna i superset (två övningar på raken sen vila) förutom bänkpressen där jag gärna vill ha passning.

Hela-kroppen-passet 3*8
Utfall bakåt (16kgs hantlar)
Marklyft (65kg) saknar greppstyrka, händerna vill inte hålla stången
Front squat (35kg)
Djupa breda knäböj (25kg vikt i famnen)
Ryggrodd (24kg) orkade 3*6 här
Bänkpress (35kg)
Dips (10kgs vikt i famnen)
Axelpress (10kgs hantlar) 8+6+6

Ett bra pass som lämnade mig trött i hela kroppen och darrig i benen. I alla fall, jag hade tyngre vikter på det mesta än min träningskompis men på bänkpressen, j-lar i min lilla låda, där var vi lika i vikt och han hade garanterat kunna ta tyngre om han bara hade gjort övningen någon gång förut.  Så jag blev totalt spöad i bänkpress av en nybörjare, hm, surt sa räven! Men sporrande, nu bara måste jag ju lasta på och pressa mig själv för att kunna hålla hyfsat jämna steg med honom. Tävlingsmänniska, japp, bara att erkänna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar