Sidor

tisdag 22 oktober 2013

Varsågod kroppen, här har du dagens arbete!

Det är viktigt för mig, för mitt välmående och för min omgivning att jag får röra på kroppen. Med årens lopp har jag vant kroppen vid rörelse och träning och nu blir jag lika rastlös som ett litet barn med myror i brallan om jag inte får använda kroppen till åtminstone en rask promenad eller flytta lite vikter i gymmet en snabbis. Grinig som sjutton och får svårt att sova är ytterligare biverkningar av utebliven träning. Men idag är humöret på topp efter lunchpass med en av mina största inspirationskällor i träningen (mer om det en annan gång).

Vi körde superset av följande övningar:
Draken (21kgs vikt)
Djupa breda knäböj (25kgs vikt i famnen)

Hantelpress på lutad bänk (14kgs hantlar) aj, vad den var tung idag, slet som ett djur sista repetionerna
Pullover på bänk (15kg, behöver öka till nästa gång)

Hammercurls (8kgs hantlar, öka även här)
Enarmsrodd (24kg)

3*8 av varje övning förutom enarmsrodden där det blev 3*5. Någon hade tagit "min" 21kgs vikt så jag fick gå upp ett snäpp och orkade inte lika mycket som var tänkt. Å andra sidan så kommer jag nog hålla kvar vid 24kg, nästa gång kanske jag klarar 3*6.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar