Sidor

torsdag 7 november 2013

Kommando

Det kändes som att jag hade glömt något i morse när jag packade gymväskan, kom inte på vad det skulle kunna vara förrän jag kom ut från duschen efter väl genomfört pass.....

Trångt i gymmet idag, blir allt trängre  på luncherna i den lilla lilla styrkehörnan och idag var det extremt. Hade tänkt köra ett pass med skivstången men den var upptagen hela tiden och tid att vänta tills någon är färdig finns helt enkelt inte på lunchen. En lustig sak som hänt ett par gånger med några av de nytillkomna på gymmet är att de tror att jag inte använder mig av exempelvis 24kg hanteln och därför bara kan ta den trots att den ligger nedanför bänken jag sitter och pustar ut på efter att ha använt ovan nämnda hantel. Jag tror åtminstone att de inte tror/ser att jag använder den, alternativet att de bara går och tar från andra är värre... Eller kanske inte, vad är värst egentligen, att bli underskattad eller att folk är otrevliga?! Nåja, det har bara varit att säga till "Ursäkta men jag använder den där", pusta en sista gång och sen lyfta vikten igen, inga sura miner utan snarare snopet ursäktande från killarnas sida.

I brist på skivstång 3*6
Raka marklyft med hantlar 24kgs hantlar
Hantelpress på bänk 14 kgs hantlar (öka nästa gång)
Enarmsrodd 24kg
Axelpress 10kg hantlar
"Alexis axelpress" 10kgs hantlar (liggandes på mage på lutad bänk och dra upp hantlarna, ska ta baksida axel och är lite klurig att hitta)

Avslutade med tre varv av:
20 windshield wipers
20 long arm crunches
20 reversed crunches
20 cycling russian twists
20 modified v-sits
20 heel touches

Brände gott i magen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar