Sidor

fredag 22 november 2013

Skärpning Johanna!

Ja jisses, jag var så nervös inför dagens CrossFit. Skulle vara en teamwod, allt skulle köras i par och på tid. Är det något jag hatar mer än att vara sämst  är det att vara sämst och dra med mig någon annan i skiten. Så att köra en wod i par med någon annan och dessutom på tid, gaaaahhh så läskigt.

Tänkte att antingen så hamnar jag med någon som är mycket bättre än mig men som inte bryr sig så mycket om tiden och vill att vi delar lika på allting eller med någon som är mycket bättre än mig som verkligen vill få bra tid och därför vill köra största delen av allting själv eller så vill ingen alls vara med mig. Att hamna med någon som är lite svagare eller lite långsammare än mig på något finns liksom inte i den gruppen, alla är supertränade med magrutor och ser ut som fitnessmodeller. Tänk er hulken, spiderman, superman, muskulös catwoman, valfri vältränad actionhjälte och så degiga svaga jag....   Ok, liiiiiiite överdrivet kanske, de andra kanske är vanliga människor också med varierad grad på vältränigheten* men så kändes det inte före passet...

Dagens WoD:
I par på tid:
100 Wallballs (delad)
100 Toes2Bars (delad)
100 Broad Jumps (delad)
100 Ring Rows (delad)
100m Bear Crawls

När jag kom till boxen hade instruktören bestämt att vi skulle dela 50:50 på de första fyra övningarna (puh, då slapp jag problemet med att bestämma hur mycket/litet jag skulle köra) men vi fick köra hur vi ville, huvudsaken att en körde och den andra vilade. Sista övningen, 100 mBear crawls, gjorde vi tillsammans samtidigt.

Instruktören delade in oss i lag och vi blev två tjejlag som peppade varandra, förvånadsvärt lika i styrka och snabbhet. Min träningskompis och jag körde 10-10, det vill säga att hon körde tio medan jag vilade, sen körde jag 10 medan hon vilade... tills vi hade kört 50 var. 19:14 minuter tog det hela och mina ben brände efter avslutande Bear Crawls.

Så onödigt, än en gång, att vara nervös. Det gick ju skitbra! När händerna slutat bränna och göra ont ska jag öva på Toes2Bar, just nu blir det bara Toes2typmage/bröst-någonstans men bättre och bättre för varje gång.



*nyss påhittat ord men ni fattar vad jag menar, min blog så jag får hitta på ord bäst jag vill  :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar