Sidor

onsdag 29 januari 2014

"Hej mitt vinterland,

nu är jag här." Just den sången satt i mitt huvud under hela morgonpromenaden till jobbet, så härligt med snö.

Dagens lunchpass var en repetition av det här men 3*8 istället för 3*10 och bestod av följande:
Uppvärmning med pinne och lätta marklyft.
Marklyft 70 kg 3*8
Raka marklyft 50 kg 3*8 (vänster hand ville inte samarbeta, höll på att tappa stången)
Thrusters 20 kg viktplatta 8+8+6
Knäböj i smithmaskin 50 kg 3*8 (börjar vänja mig och vågar gå längre ner)

Redan under uppvärmningen kändes kroppen darrig och svag. Klurade på om det berodde på att jag tränat igår men kändes inte så, kändes energilöst bara. Funderade på vad och hur jag egentligen åt igår och kom snabbt fram till att det var för lite och för dåligt. Så viktigt att äta rätt och tillräckligt mycket för att orka träna. Skärpning Johanna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar