Sidor

onsdag 5 februari 2014

"Shit, va stark du är!"

Japp, så sa hon: "Shit, va stark du är!" Hade gjort två set med marklyft och stod och gruvade mig inför det sista, kändes alldeles för tungt, som om jag inte skulle orka en enda ynka liten repetition till. Så kommer det fram en tjej, aldrig sett henne förut, och säger dessa ljuvliga ord: "Shit, va stark du är!". Sista settet marklyft gick som en dans, kändes till och med lättare än det första. Så ljuvligt med uppriktiga komplimanger. Att jag nu kan ta tyngre på grund av att bara 3 set med bara 6 repetitioner och att hon precis kommit tillbaka från en graviditet (vi pratade lite också, en sån trevlig person bara måste man lära känna) spelar mindre roll, jag sög i mig komplimangen som en svamp. Så härligt att höra!

"Starka Johanna" 3*6
Marklyft 75kg
Raka marklyft 55 kg
Knäböj i smithmaskin 55 kg
Thrusters med 25kgs viktplatta

Så nöjd och stolt just nu att det knappt gör något att jag tog fel lunchlåda idag (sambons med lax i istället för min vegetariska) och därför bara knaprat på en paprika till lunch. Äh, jag får äta ordentligt mellanmål när jag kommer hem istället, vad spelar det för roll idag, jag är ju stark!  :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar