Sidor

måndag 3 mars 2014

Den mentala träningen som uteblev

Idag var det första dagen i 3 set med 15 reps, dagen jag trodde skulle bli mentalt utmanande. Att göra 15 av varje istället för 8 är helt annorlunda och dubbelt så jobbigt, tänkte jag inför passet. Trodde fel för det blev det inte. Däremot överskattade jag min egen styrka och tog lite för tungt så jag orkade inte 15 reps av allt, men det är ju sånt man blir starkare av...

3*15
Bänkpress med 14 kgs hantlar (15+15+12)
Pullover på bänk 16kg
Stång drag till hakan (15+12+11)
Rodd med skivstång (15+12+10)
"Stir the pot"

Hade egentligen tänkt slänga in lite dips, chins och armhävningar i tabata också men tiden, mina träningskompisar och motivationen försvann. Tar det nästa vecka istället.

Det är så härligt att vara frisk och kunna träna igen, älskar't!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar