Sidor

fredag 29 november 2013

Mardröms wallballs

Dagens WoD var återigen en parwod och vis av förra veckans onödiga ångest hetsade jag inte upp mig. Det blev superb, både woden och min träningskompis var superbt!

Började med Max Broad Jumps, inte min grej riktigt så 183cm blev det som mest.

Sen, ihopparad med en tjej i min längd och bara tre kilo mindre än mig körde vi följande wod i ett rasande tempo. 17:38min! WOHA!!!

Parwod - 6 varv på tid
5 marklyft 120kg (vi lyfte bägge två stången samtidigt)
10m Däckvältning (5m träningskompis + 5m jag)
20m Sled Push 40kg (10m träningskompis + 10m jag)
30m Buddy Carry (15m hon bar mig + 15m jag bar henne)
40 Wallballs 6kg (20st + 20st)

Wallballsen, jag säger bara det, de suger verkligen musten ur en. Benen bränner, pulsen skjuter i höjden, ben, rumpa, mage, axlar, armar och egentligen hela kroppen aktiveras, de suger musten ur en. Rena rama mardrömmen men samtidigt så ljuvliga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar