Sidor

tisdag 18 februari 2014

Extrema veckan - dag 1

Den här veckan är det min "extrema vecka", den vecka då jag kör 3 sets med 4 repetitioner vardera och därför kan lasta på extra mycket vikt (så här tänker jag). Det handlade mycket om att övervinna mentala spärrar idag, att ha 19kgs hantlar och göra bänkpress kändes väldigt läskigt. Tänk om jag tappar ner dom i ansiktet (nej, de är inte ovanför ansiktet utan ovanför bröstet men tänk om...)! Tänk om min teknik är fel och jag nu kommer att göra illa mig! Tänk om någon ser mig.... Ja, ni hör ju så knasigt tankarna går men så var det. Fegade i början av första supersetet men ökade upp sedan och struntade i alla tankar; Bara gör´t!

Extrema veckan - dag 1
Enarmsrodd 24kg 4+4 samt 26 kg 4+4
Bänkpress med hantlar 16kgs hantlar 4+4 samt 19kgs hantlar 4+4
Sittande axelpress 14kgs hantlar 3*4
Flyes 10kgs hantlar 3*4
Ryggresningar 20kgs viktplatta 3*4 (4 rakt upp och 4 upp åt vardera sida)
Dips 3*4 (inte så snygga men jag gjorde dem i alla fall)

Mat smakar extra bra efter träning!


Gårdagens Krav Maga var ovanligt intensivt och roligt. Även om jag har sovit gott hela natten fick det bli kaffe i förmiddags för att hålla ögonen öppna. Tänk att ett träningspass kan göra en så trött dagen efter.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar