Sidor

fredag 7 februari 2014

Krav Maga och CrossFit

Igår kväll var det Krav Maga-träning. En liten men naggande god grupp så här i början av berömda vabruari. Körde med två väldigt duktiga killar och fick många bra råd och tips, sånt gör mycket. Lite så att om jag inte blir korrigerad minst en gång under passet känns det inte som om jag lärt mig något. Börjar komma på mig själv mer och mer med de fel jag gör, vilket är bra för då kan jag korrigera dessa och bli bättre.

CrossFit idag på lunchen, först gången på lääänge.

Började med Turkish getups, första gången för mig. Svårare än det såg ut att vara men nu vet jag hur man gör och kan öva hemma. I övrigt var det följande Wod:

5 (!) minuters tabatas
  • Alternerande mellan GHD Situps och Ryggresningar 10* (20 sekunder träning+10 sekunder vila)
  • 1 minuts vila
  • Alternerande mellan Front Squat (30kg) och Box Jumps (45cm) 10* (20 sekunder träning+10 sekunder vila)
  • 1 minuts vila
  • Alternerande mellan Ring Dips och Ring Rodd 10* (20 sekunder träning+10 sekunder vila)
Som vanligt skulle man lägga samman antalet repetitioner från sämsta varvet på varje övning. Min total blev 35... Inte imponerande men men... Hade svårt att anpassa hur hårt jag skulle gå ut i varje övning, nästa gång något liknande kommer vet jag.

Nu: FREDAG!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar