Sidor

onsdag 27 november 2013

Inför december

Sista veckan i november nu, redan! Oj, vad tiden har gått snabbt den här hösten. Upp och ner, förkyld och träningshög om vartannat. Under de senaste 12 veckorna har jag Höstfightat mig hos Betty, målet var ursprungligen att gå ner i vikt (en massa kilon skulle bort) men det målet har utvärderats och omarbetats med tiden. Bitarna efter söndagens samtal med Betty ramlar på plats en efter en. Vad sjutton är vikt egentligen? Vad spelar det för roll vad vågen säger? Det som räknas är hur jag mår och vad jag klarar av. Fixar jag min vardag på det sätt jag vill? Orkar jag träna som jag vill? Utvecklas jag? Är svaret på detta JA, ja då är jag på rätt väg oavsett vad vågen visar för dagen.

Från att bara fokusera på vikten och dess frånvaro av minus och negativa känslor kring det har fokus ändrats. Nu känns det som om jag har landat på något vis och är nästan där jag vill vara. Fokus ligger på styrka, prestation, vila och välmående.

Den här veckan blir det maxtest igen (här ligger förra testet) och CrossFit, kanske springa lite men tanken resten av veckan och nästa vecka är vila från det allra tyngsta. Ska gå på BodyPump nästa vecka, för första gången på evigheter, för att få många repetitioner och träning utan att behöva tänka ut träningspasset själv. Återhämtning från den här perioden med tung träning, backa lite för att kunna satsa framåt igen.

Funderar kring vad jag ska göra resten av december, är sugen på att hoppa på Träningstajtens YogicXmas, gillar yoga och december passar bra för att yoga i skenet av stearinljus. Är även sugen på att förbättra mig i marklyft, verkligen börja lyfta tungt där (när jag i måndags på Krav Magan svarade 90kg på frågan vad jag maxade i marklyft fick jag ett Jaha och rynk på näsa till svar, inte så imponerande tydligen... oavsett rynk på näsan eller inte gillar jag utveckling och marklyft och gärna de två tillsammans, sen kan ett rynk på näsan vara peppande och utmanande också, lång parentes det här...), och hittade det här träningsprogrammet som även kan användas för marklyft. Funderingar som sagt, inte beslutat mig ännu...  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar